Skip Navigation

Organizowanie Społeczności Lokalnej

Karta Dużej Rodziny

Rodzina +4

Mamo, Tato - bycie z Tobą daje moc!

Filmoteka Szkolna

Standardy w Pomocy

Środowiskowy Dom Samopomocy w Radomsku

Sprawdź umowę

Pomagam Tobie by pomóc sobie

Biuletyn Informacji Publicznej MOPS w Radomsku

Aktualności »

Tajemnice Jaskini "Raj" i Zamku w Chęcinach

W dniu 11.08.2015r. w ramach wypoczynku wakacyjnego organizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Radomsku dzieci odwiedziły kolejne fantastyczne miejsca. Tym razem pojechaliśmy w Góry Świętokrzyskie, gdzie zwiedziliśmy Jaskinię "Raj", Muzeum Zabawek w Kielcach oraz ruiny zamku w Chęcinach.
Jaskinia "Raj" szczególnie przypadła nam do gustu z uwagi na panującą tam temperaturę (+9° C) co w upalny dzień było niezwykłą przyjemnością. Jest to jedna z najbardziej znanych atrakcji turystycznych Gór Świętokrzyskich i jedna z najpiękniejszych jaskiń krasowych naszego kraju. Zachwyca bogactwem i różnorodnością kalcytowych form naciekowych. Występują tutaj skupiska stalaktytów o unikatowym na skalę światową zagęszczeniu. Jaskinia uznana została za rezerwat przyrody nieożywionej i stanowisko archeologiczne. Następnie wstąpiliśmy do Centrum Neandertalczyka, miejsca wyjątkowego, w którym zbiegają się pradawne losy człowieka z najnowszymi odkryciami współczesnej nauki. Centrum łączy w sobie cele integracyjne, edukacyjne oraz wychowawcze, ucząc zachowań prospołecznych. Dzięki nowoczesnym metodom przekazu poznaliśmy swoje korzenie, a przez to lepiej rozumiemy otaczający nas świat. Pełni wrażeń i nowej wiedzy udaliśmy się do regionalnej restauracji, gdzie zjedliśmy pyszny, domowy obiad.  Kolejną atrakcją wycieczki było zwiedzanie Muzeum Zabawek w Kielcach, największe i najstarsze muzeum zabawek w Polsce. Na 631 m² powierzchni wystawienniczej prezentowane jest kilka tysięcy eksponatów. Obejrzeliśmy  kilkanaście wystaw, m.in. lalki z całego świata, zabawki historyczne i ludowe, modele samochodów, samolotów, statków, kolejkę elektryczną. Muzeum prezentuje również wystawy interaktywne, na których poczuliśmy się odkrywcami historii zabawek. Podczas zwiedzania młodsze dzieci skorzystały z zabawy w  kąciku zabaw. Ostatnim punktem programu wycieczki było zwiedzanie zamku królewskiego w Chęcinach. Historia jego powstania przypada na przełom XIII i XIV wieku. Za czasów panowania Władysława Łokietka na zamku odbywały się zjazdy rycerstwa oraz zapadały ważne decyzje państwowe.
Od lat zamek jest symbolem miasta i jednym z najciekawszych miejsc województwa świętokrzyskiego. Z wieży widokowej można podziwiać wspaniałe widoki na Góry Świętokszyskie.
Pełni wrażeń, zadowoleni z ciekawie spędzonego czasu wakacyjnego powróciliśmy do Radomska.