Skip Navigation


 
     wyszukiwarka
 
 
środa, 24 kwietnia 2024



Znajdź nas na facebook


Organizowanie Społeczności Lokalnej


Karta Dużej Rodziny


Rodzina +4


Mamo, Tato - bycie z Tobą daje moc!




Filmoteka Szkolna


Standardy w Pomocy


Środowiskowy Dom Samopomocy w Radomsku


Sprawdź umowę

Pomagam Tobie by pomóc sobie

Biuletyn Informacji Publicznej MOPS w Radomsku

 

MOPS w UE » POKL 2011 »

   Rekrutacja i założenia

 

Projekt „Możemy więcej” 2011 r.

 

    Już po raz trzeci Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Radomsku realizuje  projekt systemowy „Możemy więcej” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego PO KL Działanie 7.1.Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.

 

Cel główny projektu:

 

Objęcie klientów i klientek MOPS w okresie od 01.01-31.12.2011 r. instrumentami aktywnej integracji celem aktywizacji społecznej i zawodowej, a także zmniejszenia zagrożenia wykluczeniem społecznym tych osób.

 

Cele szczegółowe :

  1. Podniesienie kompetencji edukacyjnych, zawodowych oraz społecznych
  2. Reintegracja społeczna grupy 105 osób zrekrutowanych poprzez aktywne uczestnictwo w zaplanowanych indywidualnych ścieżkach reintegracji.
  3. Podniesienie kompetencji życiowych poprzez wzrost zdolności komunikacyjnych i integracji społecznej oraz umiejętności poruszania się po rynku pracy

Grupa docelowa

 

Grupę docelową stanowić będzie 105 osób ( w tym 2 osoby kontynuujące projekt z roku ubiegłego) z terenu miasta Radomska, korzystających ze świadczeń pomocy społecznej, które nie pracują i są w wieku aktywności zawodowej- w tym 10% stanowią osoby niepełnosprawne. W 70 % grupę docelową będą stanowiły kobiety, zaś mężczyźni w 30 %.

 

Działania:

INSRUMENTY AKTYWNEJ INTEGRACJI

 

I AKTYWIZACJA EDUKACYJNA

- skierowanie i sfinansowanie zajęć w ramach podnoszenia kluczowych kompetencji o charakterze zawodowym lub zdobywania nowych kompetencji i umiejętności zawodowych, umożliwiających aktywizację zawodową
Planowane kursy i szkolenia są uzależnione od preferencji uczestników oraz zapotrzebowania na lokalnym rynku pracy-prawo jazdy kat. B, C, E do C, kucharz małej gastronomii, obsługa kasy fiskalnej, magazynier/hurtownik z zastosowaniem komputera i fakturowaniem, obsługa komputera, obsługa wózka widłowego, kurs bukieciarstwa, opiekun osób starszych i niepełnosprawnych, kosmetyka z elementami wizażu, pracownik administracyjno-biurowy, technolog robót wykończeniowych, ABC przedsiębiorczości, spawacz, księgowość w małej firmie, obsługa koparko-ładowarki, przewóz rzeczy

 

II AKTYWIZACJA SPOŁECZNA

 

- organizacja i finansowanie usług wsparcia i aktywizacji rodzin marginalizowanych, w tym kosztów zatrudnienia asystenta rodzinnego

  1. Trening umiejętności społecznych – wsparcie grupowe, które zakłada rozwijanie umiejętności efektywnej komunikacji, rozwijania mocnych stron, poznawanie własnych zasobów, nabycie umiejętności poruszania się na rynku pracy, profilaktyka uzależnień związanych z nadużywaniem alkoholu itp.
  2. Praca z asystentem rodziny ( samotne matki, rodziny wielodzietne, niepełne, niewydolne wychowawczo)- wsparcie skierowane do samotnych matek, rodzin niepełnych, wielodzietnych, niewydolnych wychowawczo dotyczyć będzie poradnictwa w zakresie sposobów prawidłowego zaspokajania potrzeb dzieci, rozwiązywania problemów wewnątrz rodzinnych, prawidłowego funkcjonowania w środowisku, poradnictwo socjalne

 

III AKTYWIZACJA ZDROWOTNA

 

- skierowanie i sfinansowanie terapii psychologicznej, rodzinnej, lub psychospołecznej dla rodzin lub osób
Zajęcia z psychologiem- wsparcie grupowe i indywidualne. Na podstawie wydanej opinii psychologicznej powstałej na etapie rekrutacji uczestnicy mają określony profil psychologiczny, który posłużył do opracowania modułów wsparcia psychologicznego w 3 obszarach-problemów alkoholowych, problemów opiekuńczo-wychowawczych oraz terapii psychologicznej.
Wsparcie psychologiczne da możliwość wyuczenia konkretnych czynności jak i umiejętności dzięki, którym uczestnicy będą lepiej radzić sobie w życiu społecznym jak i w życiu codziennym.

 

 

DZIAŁANIA SKIEROWANE NA OTOCZENIE- WSPARCIE TOWARZYSZĄCE

 

Integracyjna szkoła języka angielskiego lub niemieckiego, której uczniami będą dzieci rodziców uczestniczących w projekcie-wsparcie towarzyszące o charakterze grupowym w ramach, którego będą organizowane imprezy środowiskowe.


DZIAŁANIA O CHARAKTERZE ŚRODOWISKOWYM

 

  1. Integracyjny piknik rodzinny
  2. Integracyjny 1-tygodniowy wyjazd dla rodzin pracujących z asystentami rodzin
  3. Wyjazd do kina lub teatru
  4. Spotkanie wigilijne
Celem działań jest wzajemna integracja uczestników, która stopniowo zmniejsza poczucie wyobcowania i izolacji, sprawia, iż klienci chętniej uczestniczą w zajęciach ponadto działania te promują  alternatywne formy spędzania wolnego czasu

 

Grupa docelowa

 

Z analizy Projektu przeprowadzonej pod kątem doboru uczestników ustalono:
– 105 osób w tym 2 osoby kontynuujące kontrakt socjalny z roku 2010 będące  w wieku aktywności zawodowej

 

Wymogi formalne

Kryteria

- podział ze względu na płeć

 

70% Kobiet       

 

72 Kobiety

30% Mężczyzn 

31 Mężczyzn

- status na rynku pracy

Bezrobotni ogółem    

83 osoby

-w tym długotrwale bezrobotni

40 osób

Osoby nieaktywne zawodowo

22 osoby

Osoby niepełnosprawne

10 osób

-wymogi kompetencyjne i osobowościowe

Kobiety

- które ze względu na opiekę nad dzieckiem nie podjęły zatrudnienia,

- które wcześniej utraciły zatrudnienie i obecnie zajmują się wychowaniem dzieci,

- nie posiadające kwalifikacji zawodowych pozwalających znaleźć zatrudnienie,

- głównie samotne matki wykazujące bezradność w sprawach opiekuńczo-wychowawczych oraz prowadzeniu gospodarstwa domowego

(rodziny zmarginalizowane-rodziny niepełne, wielodzietne )

Mężczyźni

- w wieku aktywności zawodowej, nie pracujący, długotrwale korzystający ze świadczeń pomocy społecznej,

- dla których problem alkoholowy jest przyczyną niskiej aktywności zawodowej(podejmują krótkotrwałe sezonowe prace dorywcze w szarej strefie)

Dzieci (jako otoczenie uczestników Projektu)

- posiadające braki w zakresie kompetencji kluczowych tj. posługiwania się językiem obcym

  

 

| historia zmian | pokaż |

strona główna drukuj
Data powstania: 2011-08-05 15:04:47, Dodał: Maciej Krzyszkowski
Ostatnia modyfikacja: 2011-08-05 15:21:43 , Zmienił: Maciej Krzyszkowski