Dobry Start - 300zł dla ucznia

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Program „Dobry start” to inwestycja w edukację polskich dzieci. To 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.

Wnioski na świadczenie z programu "Dobry Start" będzie można składać już od 1 lipca przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną, a od 1 sierpnia drogą tradycyjną (papierową) w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Radomsku, ul. Kościuszki 10 – Sekcja Dodatków Mieszkaniowych i Stypendiów Szkolnych pok. nr 8.

Świadczenie „Dobry start” zostało wprowadzone 1 czerwca 2018 roku na mocy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”.

Świadczenie „Dobry Start” przysługuje raz w roku na rozpoczęcie roku szkolnego dla uczniów do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia. Program obejmuje również uczniów, którzy osiągają ten wiek przed rozpoczęciem roku szkolnego w danym roku kalendarzowym. Rodzina otrzyma wsparcie niezależnie od posiadanego dochodu. Wysokość świadczenia wynosi 300 zł na każdego ucznia.   

Wnioski będzie można składać już od 1 lipca przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną, a od 1 sierpnia drogą tradycyjną (papierową) w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Radomsku, ul. Kościuszki 10 – Sekcja Dodatków Mieszkaniowych i Stypendiów Szkolnych pok. nr 8. Należy podkreślić, że wniosek można złożyć w terminie do 30 listopada 2019 r.  

W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu świadczenie „Dobry Start”zostanie wypłacone do 30 września br. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach jego rozpatrzenie i wypłata nastąpi w okresie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.  

W celu usprawnienia i przyspieszenia procesu przyznawania świadczenia 300+ zrezygnowano z konieczności wydania i doręczenia decyzji administracyjnej – będą one wydawane jedynie w przypadku odmowy przyznania świadczenia, a także w sprawach nienależnie pobranych świadczeń. Osoby ubiegające się o świadczenie otrzymają informację o jego przyznaniu na podany we wniosku adres e-mail.

Uwaga: Informacja będzie wysyłana tylko i wyłącznie z adresu e-mail: dobry.start@mops-radomsko.pl. W związku z informacjami o próbach oszustw i wyłudzeń prosimy o czujność.

Świadczenie nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowania przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole.

Więcej informacji dotyczących świadczenia „Dobry start” można uzyskać w Sekcji Dodatków Mieszkaniowych i Stypendiów Szkolnych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Radomsku bud. D, pok. nr 8 lub pod nr tel. 44 683 28 85, 44 683 28 55 wew. 85.

 

Autor: Lech Ostruszka