Skip Navigation

Organizowanie Społeczności Lokalnej

Karta Dużej Rodziny

Rodzina +4

Mamo, Tato - bycie z Tobą daje moc!

Filmoteka Szkolna

Standardy w Pomocy

Środowiskowy Dom Samopomocy w Radomsku

Sprawdź umowę

Pomagam Tobie by pomóc sobie

Biuletyn Informacji Publicznej MOPS w Radomsku

Aktualności »

Wycieczka do Częstochowy

30 lipca wychowankowie z placówki na ulicy Strażackiej wybrali się na wycieczkę do Częstochowy. Był to dla nas pierwszy taki całodniowy wyjazd, a miejsc do zwiedzania była cała masa. Dla większości uczestników była to pierwsza podróż pociągiem, więc emocje towarzyszyły tej wyprawie od samego początku. Pierwszym etapem wycieczki był długi spacer Alejami Najświętszej Maryi Panny, gdzie szczególnym zainteresowaniem cieszyły się ławeczki – pomniki Haliny Poświatowskiej i Marka Perepeczki. W sanktuarium na Jasnej Górze punktem obowiązkowym była Kaplica Cudownego Obrazu, gdzie każdy miał kilka chwil na osobistą zadumę oraz Wieża Jasnogórska, na którą wejście okazało się nie lada wyzwaniem nawet dla wysportowanych podopiecznych.

Następnie udaliśmy się na wakacyjny przegląd filmów animowanych w Ośrodku Kultury Filmowej, po czym zaczęliśmy zwiedzanie wybranych obiektów Muzeum Częstochowskiego. W Galerii Dobrej Sztuki każdy miał okazję do zapoznania się z ekspozycją sztuki polskiej XIX i XX wieku oraz oryginalnymi wariacjami na temat twórczości Tadeusza Kantora. W Ratuszu poznaliśmy dzieje miasta Częstochowy oraz oglądaliśmy panoramę miasta. Ostatnim muzealnym przystankiem był Dom Poezji – Muzeum Haliny Poświatowskiej, gdzie obejrzeliśmy fragment filmu o życiu i twórczości literackiej poetki, a nawet wpisaliśmy się do księgi pamiątkowej. Po tylu wrażeniach oraz poznaniu nowych miejsc i faktów udaliśmy się na wspólny posiłek , po czym z pełną satysfakcją mogliśmy wracać do domu.